"Internal Combustion Engine = "ICE
ב 1/12/2021 מנכ"ל "סטלנטיס אן-וי" (STLA.MI) קרלוס טבארס אמר:
"הלחצים ההולכים וגוברים על יצרניות הרכב להאיץ את המעבר לייצור רכבים חשמליים מאיים על משרות רבות ועל איכות כלי הרכב שתיפגע עקב הניסיון של חברות הרכב המוכרות לנהל את ההוצאות הנוספות שיש בבניית רכב חשמלי".
משקיעים ואנשי ממשל רוצים לקדם את המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת ע"י שימוש ברכבים חשמליים ומפעילים לחץ עצום על חברות שכל מומחיותם הנבנתה על עשרות שנים רבות כבר לא רלוונטית, בטח שלא מועילה להם לעמוד בשינוי הבלתי נמנע.
אמר בנוסף טבארס – "אין סיכוי שאנחנו יכולים לחסוך מהלקוחות את ה50% תוספת שאנחנו משלמים על מנת לייצר רכב חשמלי".
דבר מוזר מאוד למנכ"ל להודות בו תודו. אבל אולי או לא יודע או לא מבין שבייצור רכבים חשמליים בשונה ממה שהכיר עד היום יש פחות חלקים זזים, פחות תהליכים, פחות מכונות, פחות אנשים, יותר תפוקה למטר רבוע במפעל ועוד…
ברגע שמגבירים את ייצור רכבים החשמליים לווליום מספק הגדילה בחסכון הייצור מתבטא, מה שמביא לחברה את היכולת לספק לנו הצרכנים את הרכבים של העולם החדש במחיר חסר תקדים, וכאן הבעיה.
חברות הרכב הוותיקות אינן מבינות מה קורה. הן לא מבינות מה לא צריך מה כן צריך. את שינויי מחירי הדלק המשפיעים על הלקוחות שלהם לא פחות מפעולותיהן שלהן.
חברות הרכב יאלצו או לדרוש מחיר גבוה מאיתנו הלקוחות ולמכור פחות רכבים או לקבל בעל כורחן מצב של רווחיות מאוד נמוכה.
טבארס הזכיר בסיום כי:
"העתיד יגיד לנו מי החברות שיצליחו לעכל זאת ומי אלו שיכשלו, אנחנו שמים את התעשייה על גבולותיה"
טבארס מבין נקודה שהרבה מחברות הרכב טרם הבינו, המהפכה כבר כאן, אם תגיבו לאור מה שקורה ולא תזמו את מה שיקרה החברה שאתם עומדים בראשה תיפול.
באשר לעתיד הקרוב אני חושב כי אחד מתוך שלושה דברים עלול לקרות ויקרה לכל יצרנית רכב מסורתית:
פשיטת רגל, מיזוג עם יצרנית אחרת (שכנראה כבר בתחום החשמלי) או תיקנה ע"י חברה אחרת שהצליחה להסתגל יותר מהר.